Swiss Startups solving real-life problems

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01.04.2016

Dairy-allergic individuals face severe difficulty in purchasing chocolate. Smartphones are causing individuals to be available at all hours and change is becoming the order of the day. Thanks to startups, solutions to curb these challenges have been established. This press review depicts media articles about Choba choba’s new chocolate brand, the SBC’s new blood test equipment to test smartphone addiction and Lightbend’s change of name - and yes these are our favorite April Fool's Day stories.

Choba Choba: Milchschokolade ohne echte Milch
Zum ersten Mal in der Geschiche des Kakao weist eine Sorte Milcharoma auf. Dank der Verwendung dieser GMO-Kakaosorte kann Milchschokolade produziert werden ohne jedoch einen einzigen Tropfen echter Milch hinzuzufügen. Damit wird die Herstellung von Milchschokolade einfacher, schneller und vor allem billiger.

The Ark Blog: Blood-test for smartphone addiction
Un test rapide révolutionnaire, qui permet de déterminer en quelques secondes si un individu est accro à son smartphone, vient d’être mis au point au BioArk de Monthey. C’est la société Swiss Biotech Center (SBC) qui est à l’origine de cette découverte majeure. Elle permettra à des millions de personnes de poser un diagnostic sur cette accoutumance de plus en plus marquée dans la société actuelle. Le potentiel économique est énorme et ce test est d’ores et déjà promis à un bel avenir.

Mark Brewer: Lightbend, formerly known as Typesafe, changes name to Typeface
Mark Brewer, CEO of Typeface (formerly Lightbend-that-was-Typesafe), announced the name change while also announcing the new company direction: making the world a better place by focusing on improving fonts and typefaces. The company has been stealthily working on typefaces for many years having released the Scala typeface under other ownership.

(RAN)

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Lightbend Sàrl (Typesafe)

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